قابل توجه پذیرفته شدگان مقطع دکتری تخصصی پردیس بین المللی ارس نیمسال اول ۱۴۰۳-۱۴۰۲

اطلاعیه شماره ۵ پذیرش داوطلبان دکتری
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۹ کد : ۳۶۵۲۷ اخبار و اطلاعیه ها اخبار پذیرش دانشجو اخبار آموزشی
تعداد بازدید:۳۸۶۹

با سلام و آرزوی موفقیت، ضمن تبریک قبولی شما در پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران عرصه علم و تحقیق، امید داریم به لطف خداوند متعال در مسیر پیشرو موفق و سرفراز باشید. بدینوسیله به اطلاع پذیرفته شدگان مقطع دکتری تخصصی می‌رساند، فرآیند ثبت نام در پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران در دو مرحله الکترونیکی (غیر حضوری) و حضوری می‌باشد که دانشجویان به منظور انجام ثبت نام الکترونیکی می بایست از بازه زمانی روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ لغایت روز دوشنبه مورخ ۲۰ /۶/ ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه reg.ut.ac.ir نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند.

زمان ثبت نام حضوری از روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۰ لغایت روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ در محل قبولی و به دو روش زیرخواهد بود:

۱. مدارک مورد نیاز جهت تکمیل پرونده آموزشی خود را که در ادامه آمده است، از طریق پست پیشتاز تا روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ به آدرس اداره آموزش پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران واقع در شهرستان جلفا ارسال نمایند. (لازم به ذکر است که مسئولیت ارسال مدارک از طریق اداره پست برعهده خود دانشجو می‌باشد.)

آدرس پردیس بین المللی ارس:
آذربایجان شرقی – منطقه آزاد ارس – شهرستان جلفا – بلوار امام خمینی – مجتمع پردیس‌های بین المللی ارس – پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران - اداره آموزش پردیس

کدپستی: ۵۴۴۱۶۵۶۶۴۹۸ - تلفن‌های تماس: ۰۴۱۴۲۰۲۴۸۲۵ الی ۰۴۱۴۲۰۲۴۸۲۷ داخلی‌های ۳۰۷ - ۳۱۰- ۳۰۱ - 305

۲. پذیرفته شدگانی که امکان ارسال مدارک از طریق پست پیشتاز برایشان مقدور نیست می‌توانند مدارک خود را تا تاریخ مذکور به صورت حضوری به آدرس بالا واقع در شهرستان جلفا و یا به دفتر پردیس واقع در تهران به آدرس " خیابان انقلاب، خیابان قدس، نبش کوچه محمد علی اسلامی ندوشن، پلاک ۳۷، طبقه ۳ - دفتر معاونت علمی پردیس کد پستی: ۱۴۱۷۶۷۳۱۳۳" تحویل دهند.

خواهشمند است قبل از ارسال مدارک، کلیه مطالب زیر و اطلاعیه‌های درج شده در سایت پردیس بین المللی ارس دانشگاه تهران به آدرس: aras.ut.ac.ir را به دقت مطالعه نموده و تمام مدارک را به صورت کامل و مرتب شده در کاور پلاستیکی ارسال نمائید.

تذکر مهم: پذیرفته شدگانی که ثبت نام الکترونیکی و ارسال مدارک خود را انجام نداده باشند منصرف از تحصیل تلقی خواهند شد.

مدارک مورد نیاز و مهلت ارسال مدارک به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام:

الف) مهلت ارسال مدارک:
روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۲۲ خواهد بود.

ب - مدارک مورد نیاز برای ثبت‌نام‌:
ب - ۱) اصل مدرک کارشناسی (برای پذیرفته شدگان هر دو مقطع دکتری و کارشناسی ارشد)،
 اصل مدرک کارشناسی ارشد (برای پذیرفته شدگان مقطع دکتری) مورد تأیید "وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری"، "وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی" یا "شورای عالی انقلاب فرهنگی" که در آن معدل دوره قید شده باشد‌.

- تبصره ۱) پذیرفته‌شدگانی که اصل مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد ذکر شده در بند قبلی را به دلیل نداشتن پایان خدمت و… نمی‌توانند دریافت نمایند، لازم است اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک که نشان دهنده فراغت از تحصیل دانشجو تا قبل از ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ و با درج تعداد واحدهای گذرانده شده و معدل کل می‌باشد را ارائه نمایند.


- تبصره ۲) پذیرفته شدگانی که دارای مدرک تحصیلی معادل می‌باشند لازم است واجد شرایط مفاد «آئین‌نامه شرکت دارندگان مدارک معادل و غیررسمی در آزمون‌های مقاطع بالاتر» مصوب جلسه ۸۴۵ مورخ ۱۳۹۲/۰۴/۱۵ شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (که طی بخشنامه شماره ۲/۷۷۶۳۳ مورخ ۱۳۹۲/۰۵/۲۸ توسط معاونت آموزشی وزارت متبوع به کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ابلاغ شده است) باشند.

ب -۲) کپی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم و یا مدرکی که وضعیت نظام وظیفه پذیرفته شده را با توجه به بند «مقررات وظیفه عمومی» دفترچه کنکور مشخص نماید.

ب -۳) ریز نمرات مقطع قبلی

ب -۴) ارائه گواهی معتبر مبنی بر موافقت با استفاده از سهمیه (مربیان، ایثارگران) برای آن دسته از پذیرفته شدگانی که از امتیاز ایثارگری و یا مربی در آزمون اختصاصی پردیس استفاده نموده‌اند.

* به منظور تعیین وضعیت شهریه واریزی برای پذیرفته شدگانی که از سهمیه شاهد یا ایثارگران استفاده نموده‌اند، لازم است گواهی دال بر تعهد پرداخت شهریه تحصیلی توسط بنیاد شهید محل تحصیل (شهرستان جلفا) را به امور مالی پردیس تحویل نمایند.

ب -۵) ارائه حکم مرخصی سالانه یا موافقت کتبی بدون قید و شرط سازمان متبوع برای پذیرفته شدگانی که کارمند دولت هستند. (این بند برای کارکنان دولت الزامی است)

نکته مهم: لازم و ضروری است که دانشجویان مشمول از طریق سامانه sakha.epolice.ir اقدام به درخواست معافیت تحصیلی نموده و پس از ثبت درخواست خود در سامانه مذکور، به منظور بررسی و تأیید درخواست با داخلی ۳۰۱ دفتر رئیس اداره آموزش پردیس تماس حاصل نمایند.

لازم به توضیح است که درصورت عدم اقدام به موقع مشمول درخصوص درخواست معافیت تحصیلی عواقب بعدی آن برعهده خود دانشجو خواهد بود و اداره آموزش پردیس هیچ مسئولیتی در خصوص عدم اقدام به موقع مشمول نخواهد داشت.

ب -۶) فرم‌های مورد نیاز به منظور تکمیل پرونده
ب -۶-۱) پذیرفته شدگان گرامی لازم است برای ارسال مدارک فیزیکی خود" فرم تحویل مدارک و پذیرش - PDF" را دریافت کرده و به منظور انجام امور ثبت نام توسط همکاران پردیس به ترتیب مراحل درج شده در فرم، ارسال نمایند.

ب -۶-۲) تکمیل فرم‌های زیر به صورت تایپی و امضا شده:

* ثبت نام word - PDF

* مشخصات word - PDF

* تعهد عدم تحصیل همزمان در دو رشته و فارغ التحصیل شدن از مقطع قبلی word - PDF

* درخواست فرد مشمول در حال خدمت word - PDF (ویژه پذیرفته شدگانی که در حال خدمت می‌باشند)

* برگ درخواست ترخیص از خدمت سربازی word - PDF (ویژه پذیرفته شدگانی که در حال خدمت می‌باشند )

* اعلام قبولی در پردیس و تشکیل پرونده word - PDF (ویژه دانشجویانی که نیاز دارند قبولی خود را به سازمان مورد نظرشان ارائه نمایند.)

* تعهدنامه ادامه تحصیل دانشجوی دکتری و ارائه مدرک زبان word - PDF

تذکر بسیار مهم: پذیرفته شدگان مقطع دکتری تخصصی و کارشناسی ارشد می‌بایست فرم صلاحیت عمومی را تکمیل و ضمن پرداخت هزینه مربوطه کد پیگیری دریافت کنند. کسانی که نسبت به تکمیل فرم بررسی صلاحیت‌های عمومی اقدام نکنند از گزینش نهایی حذف خواهند شد. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و تکمیل فرم صلاحیت عمومی به نشانی Sd.sanjesh.org مراجعه نموده و از قسمت اعلام نتایج نهایی فرم مذکور را دانلود نمایید.

توضیحات تکمیلی و مهم
* از پذیرفته‌شدگانی‌که در مقطع قبلی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰2/06/۳1 فارغ‌التحصیل نشده باشند، ثبت‌نام به عمل نخواهد آمد و قبولی آنان کان‌‌لم‌یکن تلقی خواهد شد.
* معدل مقاطع قبلی پذیرفته گان باید با معدلی که قبلاً در زمان ثبت‌نام یا نهایتاً در مرحله مصاحبه اعلام نموده‌اند یکسان باشد. بدیهی است در غیر این صورت از ثبت‌نام آن دسته از داوطلبانی که دارای مغایرت معدل باشند (معدل مندرج در مدرک تحصیلی آنان کمتر از معدل اعلام شده باشد) خودداری خواهد شد.
* در هر مرحله از ثبت نام و هنگام تحصیل، چنانچه مشخص گردد که دانشجو حقایق را کتمان نموده یا واجد یکی از شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه سازمان سنجش آموزش کشور نبوده، قبولی وی باطل و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.


* تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی بصورت تمام وقت است. لازم به ذکر است که پذیرش دانشجویان در این پردیس مطابق ضوابط نوبت روزانه (شهریه پرداز) محسوب می‌شود.

* علی‌رغم برگزاری کلاس‌ها در ترم جاری (به طور معمول) در روزهای پایانی هفته، پردیس بین المللی ارس الزامی در زمانبندی کلاس‌ها در آخر هفته نخواهد داشت.
* از آنجاییکه تغییر گرایش و نقل و انتقال پذیرفته شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی میسر نمی‌باشد، لذا در این خصوص درخواست‌های داوطلبان قابل بررسی نخواهد بود.

  • پذیرفته شدگان نهایی در مقطع دکتری تخصصی، در صورت نداشتن گواهی زبان عمومی مورد قبول دانشگاه تهران، الزامی است حداکثر تا قبل از آزمون جامع (شیوه نامه آزمون جامع) یعنی تا پایان ترم ۳، حد نصاب قبولی نمره زبان عمومی را بر اساس مقررات دانشگاه تهران که در شیوه نامه زبان عمومی به طور کامل توضیح داده شده است احراز نمایند.
  • برنامه‌های درسی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی از طریق سایت پردیس اطلاع رسانی شده است.
  •  
  • جهت اطلاع از زمان و نحوه تشکیل کلاس‌ها و امور مربوط به برنامه‌های درسی ضمن مشخص نمودن نماینده کلاس مربوط به هر رشته، از طریق نماینده منتخب با کارشناس برنامه ریزی اداره آموزش پردیس با داخلی ۳۰۶ و 305 و 307 در ارتباط باشید.
  • با توجه به مجوز برگزاری کلاس‌ها به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) کلاسهای مجازی از طریق سامانه ایلرن به آدرس elearn.ut.ac.ir برگزار خواهد شد. لذا لازم است دانشجویان محترم به آدرس مذکور مراجعه نموده و راهنماهای مربوطه را مطالعه نمایند.
  • نکته مهم: دانشجویان محترم می‌توانند به منظور اطلاع از فرآیندهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه تهران فایل پیوست را دانلود نموده و مطالعه نمایند.
  • انتخاب واحد دانشجویان جدیدالورود در ترم اول توسط اداره آموزش و در ترم‌های بعدی طبق تقویم آموزشی دانشگاه تهران می‌بایست توسط خود دانشجو انجام شود.
  • کارت دانشجویی دانشجویان جدیدالورود پس از تکمیل مدارک و انجام پذیرش نهایی، توسط اداره کل آموزش دانشگاه تهران صادر و به محز آماده شدن به منظور تحویل به دانشجویان از طریق سایت پردیس اطلاع رسانی خواهد شد.
  • دانشجویان محترم می‌توانند به منظور ایجاد ایمیل دانشگاه تهران به آدرس webmail.ut.ac.ir مراجعه نمایند.
  • به منظور آشنایی با قوانین آموزشی و سامانه‌های دانشگاه تهران سمیناری (به صورت مجازی) از طریق سامانه یادگیری الکترونیکی به آدرس elearn.ut.ac.ir برگزار می شود که زمان آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

( ۲۵ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.