وام دانشجویی
دانشجوی گرامی
1- به دانشجویان پردیس (روزانه شهریه پرداز) صرفا وام شهریه تعلق می گیرد.
2- با توجه به تغییراتی که از نیمسال گذشته در روال پرداخت وامهای دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت گرفته است، مراتب توسط راهنماها و بخشنامههای مندرج در ذیل به اطلاع رسانده می شود.
3 - لازم به ذکر است این وام در صورت تایید و تخصیص بودجه از طرف صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قابل پرداخت بوده و دانشگاه تهران هیچگونه تعهد و مسئولیتی در قبال پرداخت آن ندارد.
نکته مهم: برای ثبت درخواست وام، دانشجویان گرامی حتماً باید مراحل انتخاب واحد و ثبت نام آموزشی خود را تکمیل نموده باشند.
4- متقاضیان میبایست نسبت به ثبت درخواست و الصاق مدارک در پورتال دانشجویی صندوق رفاه به آدرس http://refah.swf.ir نیز اقدام نمایند و امکان ثبت اطلاعات دانشجویان و درخواست وام، برای همکاران دانشگاه مقدور نمیباشد.
5- متقاضیان وام شهریه میتوانند از روز پنج شنبه 1 آذر ۱۴۰۳ لغایت روز چهارشنبه 14 آذر ۱۴۰۳ نسبت به ثبت درخواست وام خود در سامانه مذکور اقدام نمایند.
6- ارائه و ثبت اطلاعات سند تعهد محضری دانشجویی و ضامنین (دارای شماره شناسه مخصوص صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رمز تصدیق که متن آن در تمامی دفاتر ثبت اسناد موجود است) توسط دانشجویانی که در نیمسال تحصیلی جاری برای اولین بار تقاضای دریافت وامهای صندوق را دارند الزامی است. همچنین یادآوری میگردد سقف مبلغ ضمانت وامهای دانشجویی (بندهای ۱و۲ و۳ ماده ۱۰ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وامهای دانشجویی) به ترتیب به ۶۰، ۱۲۰ و بیش از ۱۲۰ میلیون تومان افزایش یافته است. به علاوه در خصوص بند ب ماده ۱۲ آئین نامه پرداخت و بازپرداخت وامهای دانشجویی ارائه گواهی کسر از حقوق صرفاً برای دانشجویانی خواهد بود که مجموع وامهای دریافتی آنان بیش از ۱۲۰ میلیون تومان میگردد.
7- پرداخت وام مازاد شهریه به دانشجویان شهریه پرداز تحت پوشش نهادهای حمایتی (کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور) مطابق سنوات گذشته در اولویت پرداخت وام میباشد. و لیکن ثبت تقاضای این وام در سامانه یکپارچه صندوق توسط دانشجوی تحت پوشش الزامی است. ثبت نام همزمان وام مازاد شهریه و وام شهریه برای دانشجویان تحت پوشش امکان پذیر نمیباشد. با توجه به اینکه بررسی و صحت سنجی تحت پوشش بودن این دسته از دانشجویان بر اساس اطلاعات اخذ شده از نهادهای مذکور میباشد برای تأیید وام مازاد شهریه دانشجویان اخذ مدرک یا مستندات از دانشجو ضرورتی ندارد.
1 | آخرین بخشنامه وام صندوق رفاه دانشجویی | دانلود نمایید |
2 | شرایط دریافت وام دانشجویی | دانلود نمایید |
3 | راهنمای دانشجو در سامانه صندوق رفاه | دانلود نمایید |
4 | دریافت فرم سند تعهد محضری | دانلود نمایید |
5 | تعداد ضامنین | دانلود نمایید |
6 | شرایط ضامنین | دانلود نمایید |
7 | مشخصات سند تعهدنامه | دانلود نمایید |
8 | شرایط عمومی و آموزشی | دانلود نمایید |
9 | مبالغ وام شهریه | دانلود نمایید |
10 | میز خدمت دانشگاه | دانلود نمایید |
تقسیط شهریه
* در صورت نیاز به تقسیط شهریه فرم پیوست را تکمیل و به آدرس ایمیل aras.executive@ut.ac.ir (معاونت اجرایی پردیس) ارسال نمایید. بدیهی است در صورت امکان و موافقت معاونت اجرایی پردیس مراتب به اطلاع افراد متقاضی رسانده خواهد شد.
* لطفاً توجه نمائید که بازه تقسیط شهریه قبل از شروع انتخاب واحد در هر ترم (هفته اول شهریور و هفته اول بهمن) میباشد. لذا درخواستهایی که در این بازه زمانی ارسال نشوند بررسی نخواهند شد.
در صورت موافقت معاونت اجرایی پردیس با تقسیط شهریه نحوه نگارش چک بصورت زیر می باشد:
در وجه دانشگاه تهران پردیس ارس
با شناسه اقتصادی:
۱۴۰۰۲۴۶۷۷۲۳
توضیحات:
۱- تمامی متن فوق در قسمت در وجه چک نوشته شود.
۲- اطلاعات لازم برای ثبت چکهای صیادی (به نام دانشگاه تهران- شخص حقوقی-با شناسه اقتصادی ۱۴۰۰۲۴۶۷۷۲۳).
۳- تاریخ و مبلغ چک با امورمالی هماهنگ شود.
۴- نوشتن مقطع تحصیلی الزامیست.